Rss Feed
Delicious button
Digg button
Flickr button

BANGKOK – PATTAYA…YaşasınTropikal İklim…

Temmuz 2, 2018 No Comments

Bu kadar uzun hava yolculuğu daha önce yapmamıştım. Sanırım en fazla 5 saat Fas’a giderken uçmuştum. Allahtan aktarmalı gittik. Katar üstünden Katar air ile Bangkok’a vardık. Katar air harika bir havayolu. Yemek ve içmek ikramları pek memnun etti bizi.

Uzun uçuşlarda bize uçağın içinde kullanmamız için verilen hediyelerde hoşuma gitmedi değil:)

Gece uzun uçak yolculuğu, zaman farklılıkları bakalım bizi neler bekliyor diyerek yola çıktık. Çok şükür bir sıkıntı, uyum sorunu yaşamadık.

Tropikal iklim, aniden başlayan yağmur, çoşkulu bir yeşil, uçsuz bucaksız deniz…

Sanırım 5-6 saatlik bir yolculuktan sonra Katar Doha havaalanına indik. Gecikme ve uçağın içinde hareketsiz bekleyince biraz uzadı. İner inmez sadece bir namaz arasından sonra diğer uçağa geçtik. Bir 7 saatlik uçuşla Bangkok Suvarnabhumi Havalimanına ulaştık. Bangkok Türkiye’den 4 saat geri.

Sabahın erken saatlerinde otele gitmeden başladık gezimize. Her taraf altın renkli budalar dolu. Merkezde en ünlü ve muhakkak gezilmesi gereken altın Buddha tapınağı, çiçek pazarı, çin mahallesi, parlemento binası, demokrasi anıtı dikkat çekici.

Bangkok çok turist alan bir yer. Özellikle hindli turistler çok. Budistlerin hoşgörü, sevgi, güleryüz vs muhabbetlerini burada hiç görmedik, malesef. Acaba sabah olduğu için mi dedik ilk başta ama içten gülümseyen birisine rastlayamadık. Otelde veya bir çok yerde muhatap olduğumuz taylılardan pekte hoş muamele göremedik. Mutsuz, gergin bir hava hakim insanlarda…

Krallıkla yönetiliyor. Halkın çoğu fakir. Sokak satıcıları ve sokak yemekleri yapanlar bolca var. Her yerde yemek pişiriliyor neredeyse. Sonradan öğrendiğimiz evlerin yüzde yetmişinde  mutfağın olmadığı bilgisi nedenini açıklıyor. Trafikte pat pat denilen araçları bolca görmeniz mümkün. Motosikletlerde hayli fazla kullanılıyor.

Geldiğimiz akşam sea food market ve gece pazarı gezimiz vardı. Gece pazarı mal kalitesi ve yoğunluk bakımından mahmut paşayı andırıyor. Deniz ürünleri çok çeşitli fakat ücretler çok yüksek geldi…

Ertesi gün Yüzen çarşı turumuz harikaydı. Turla gidenlere muhakkak tavsiyemiz.

Yüzen Çarşıya gitmek için yol üzerinden geçtiğimiz, pazarın ortasından geçen tren hadisesi de başka bir harikaydı. Tren dar bir sokağın ortasından geçiyor. Gelme saatinde pazarı topluyorlar, dakikalar sürüyor. Sonra tekrar kuruyorlar. Seyretmesi çok keyifliydi.   Yüzen çarşıya sandallarla ulaşıyorsunuz. Nehirin içinde kurulan pazar darda kanalların içinde yerel köylülerin el emeklerinin satıldığı yerlerden alışveriş yapma imkanı buluyorsunuz. Ara sokaklarda omuzunda piton taşıyan kişileri de görmeniz mümkün, isterseniz az bir ücretle sizde taşıyabilirsiniz. Tecrube edindim tabiî ki:) çok ağır bir pitonu iki kişi zor koydu boynuma:)

Bangkokta ziyaret ettiğimiz ve showlarını seyrettiğimiz yılan ve timsah gösterileride bir o kadar dikkat çekiciydi. Yılan, fil, zürafa neyse de timsah pek bir soğuk geliyor bana.Zaten timsahlara yaklaştırmıyorlar. Bakıcıların cesareti akla zarar.

Bangkoktan sonra Pattaya hiç çekici gelmedi açıkçası. Sıcaktan mı? Bu şehrin tercih edinme sebebi mi bilmiyorum ama sıkıcı geldi.

Pattaya sanki alış veriş merkezi. Pazarlar, avm ler bolca var. Herkese göre şeyler var. Mercan Adasına gitme imkanımız oldu. Deniz fotoğraflarda gözüktüğü gibi tertemiz, açık renk ve uçsuz bucaksız.

Nong Nooch Tropical Garden da ziyaret edilebilir. 500 hektarlık bir alana kurulmuş olan botanik bahçe ve orkide bahçeleri Pattaya’nın o gergin ve sıkıcı havasını dağıtmanıza yardımcı olabilir.

Özellikle fil gösterileri ve fil safarisi muhakkak yapmanız gereken şeylerden. Gezdiğim yerlerden deveden sonra en keyif aldığım yolculuk oldu fil safarisi. Nasıl tatlı, insanlarla ünsiyeti olan ve sevimli bir hayvan. Tabi gösterilerde eğitildiklerini biliyorsunuz. Filler resim yapıyor, futbol ve basketbol oynuyor. Hortumuyla sizi havalara kaldırıyor. Çok eğlenceli.

Tayland turunun Bangkok kısmı daha verimliydi. Gitme planı yapanlara bir tavsiye Pattaya’da kalmaya gerek bile yok. Hızlıca geçilebilir. Adalarda deniz girmek isteyenlere çok seçenekler var. Yeme alışkanlıkları bizim alışık olduğumuzdan oldukça farklı. Özelllikle hassasiyeti olanlar için marketlerde her şey var. Ya da hazırlıklı gelecekler. Bolca meyve var. İdare edilebilir. Pattaya’nın orasında Türk lokantalarıda var telaşlanmasınlar.

Uzak Doğuya adım attığım Tayland turu bende başka havalar estirdi…Alışık olmadığım yemekler, alışık olmadığım bir yaşantı…Ne diyoruz “Yollar insana haddini bildirir” bakalım sırada hangi Uzak Doğu ülkesi nasip olacak?