Rss Feed
Delicious button
Digg button
Flickr button

SİİRTTEN ELAZIĞA YOL GİDER…

Uzun süredir gitmek istediğim ve gönlüme önceleri düşen bir yerdi Elazığ.

Siirt’ten gayet memnun olarak ayrılmamızdan sonra uzun ve zorlu bir yol bizi bekliyordu. Aslında Siirt ve Elazığ arası çok uzun mesafe değil. Fakat yollar bozuk maalesef. 7 saatlik bir yolculuktan sonra Elazığ’a vardık. Elazığ’a girmeden önce Hazar Gölü selamladı bizleri tabiî ki. Sapanca gölü ve etrafındaki yazlıkçılar geldi aklıma. Elazığ’a girmeden önce otobüsçe durdurulduk. Narkotik köpeği tüm aracı aradı. Meğer uyuşturucu bu kanallardan şehre girebiliyormuş. Neyse temiz çıktık otobüs olarak:=)

Güler yüzlü, samimi dostlarımız bekliyordu bizi. Nurgül abla karşıladı bizi terminalde. Keyifli geçirdiğimiz bir geceden sonra Harputta kahvaltı yaparak başladık.

Harput; Açık hava müzesi gibi. Hem tarihi kalıntılar,evler, türbeler, mezarlıklar…

Havası ve doğası insanın alıp götürecek gibi. İnsan sanki bir film çekiminde gibi hissedebilir kendini. Yüksek olmasından mıdır yoksa burada eskiden yaşananlardan mıdır bilemiyorum. İnsanın yüreği sanki nane yemiş hissi veriyorJ

Harput Kalesi çok ihtişamlı. Çıkmak ve inmek biraz zahmetli de olsa hiç yorulmadık, hayıflanmadık, o güzel manzara eşliğinde, dostlarımızla tırmandık.

Arap Baba, Musa Kazım Efendi, Hacı Hulusi Efendi, Osman Bedreddin Hz.lerinin türbelerini ziyaret ettik. Her biri tesbih taneleri gibi Harput’a yayılmışlar.

Harputun aşağı kısımlarındaki Dabakhane’de ilgi çekici. Vaktimiz olsa bir suya girip çıkardıktaJSöylenenlere göre suyu şifalıymış.

Nurgül ablacığım bizi daha yukarılara çıkatttı Buzluk Mağarası’na. Mağaranın kendisinden çok bulunduğu yerden görülen manzara harika. Nasıl bir renk uyumu inanılır gibi değil. Fırçayla çizilmiş gibi…Ve gökyüzü. Oldum olası sevmişimdir gökyüzünü…Buzluk Mağarası doğal klima. Yazın sıcağına rağmen içerde buzlar mevcuttu. Ve tabiî ki buz gibi. Adı üstündeJ İçine fazla girilecek gibi değil. Fakat görülmeye değer. Manzarayı seyretmenizi tavsiye ederim. Bahardaki halini hayal edemiyorum bile…

Balak Gazi’yi ziyaretimizden sonra artık Elazığ merkeze indik.

Balak Gazi;Harput ve Elazığ’da anılan ve Harput’un yetiştirdiği en ünlü Türk Fatihi olduğu bilinmekte.

Yolumuz Çırçır Şelalesi ve Keban Barajına doğru yönlendi. Merkezde biraz vakit geçirdikten sonra yola koyulduk. Yollar genel olarak iyi. Çır çır şelalesi ve tesisleri gayet dikkat çekici. En çok dikkat çekence bence kapıda yazan “Eyi ettiz de geldiz” ifadesi. Çok tatlı.

Çırçır Şelalesi Keban Baraj Gölü’ nün oluşması sırasında meydana gelmiş ve dünya’nın en genç şelalesi. Balık üreticiliği de yapılıyor burada. Lezzetli balıklar yiyebilirsiniz. Şelale manzarasında ve sesinde huzur bulabilirsiniz.

Biz burada değilde Keban barajının kenarında yemeği tercih ettik. Daha doğrusu ev sahiplerimiz öyle düşünmüş.

Keban barajı; Fırat nehri üzerinde kurulmuş. Türkiye’nin Atatürk Barajı’nın gölünden sonra en büyük yapay gölü. Aman Allahım nasıl bir yer. Nasıl ihtişamlı. Sanki köşeye sıkışmışta patlayacak gibi duruyor.

Karanlık çöktüğündeki görünüşü biraz korkutucu. Helede benim gibi suyla pek arası olmayan biri için ürkütücü olabilir. Keban’a gece çıkan yoktur sanırım. Bizler çıktık evet o çatlaklığı yaptık. Misafir ev sahibinin kuzusudur diyerek sesimizi çıkartmayarak çıktık. Öyle ki hafızamda Keban gece kaldıJ Kimseye gece çıkmayı tavsiye etmemJ o kadar etkiledi beni. Hayır o an bir şey olsa halimiz harap yaniJ

Takdiri ilahi diyerek gönlümüzü sakinleştirip keyifli bir günü bitirdik Elazığ’da. Gün bitmemişti hatta gece yarısından sonra tekrar başladı. Elazığ’lı dostlarımız ne misafirperver, ne geniş yürekli ve sevimlilerdi öyle:) Gece yarısından sonra hatırı atlanmaz bir çabayla semaver bile yaktılar…Velhasılı Elazığ insanı keyfi ve yârenliği seviyor. Boş yere “Gakkoş” dememişler

Başta Nurgül Y.Çeliğ’e, Gülay Açık’a,İhsaniye Öztürk’e, Fatmanur Danışmanoğlu’na, İlknur Uygan’a, Muhsine Tuzcu’ya, Emine Özçelik’e ve Ayşe Camcı’ya çok teşekkür ediyorum.